הנשיא הרצוג למצטייני השב"כ: "חושש משפיכות דמים"

בנצי לייזרוביץ 1 Comment on הנשיא הרצוג למצטייני השב"כ: "חושש משפיכות דמים"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג בכנס מצטייני שב"כ: "אזרחים ישראלים מצאו באירועים הקשים והכואבים, סיבה או נימוק מעוות להתפרעויות אלימות, אכזריות ומשולחות רסן, כלפי תושבים פלסטינים תמימים וחפים מפשע. אני מגנה את האלימות הזאת בכל תוקף. המעשים האלה אינם חוקיים ואינם מוסריים. הם פסולים מכל וכל, הם מכרסמים את יסודותינו, ושומטים את הקרקע תחת כולנו"

צילום: חיים צח / לע״מ
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיא המדינה יצחק הרצוג בטקס מצטייני שירות הביטחון הכללי: "קשה למצוא עוד גוף או ארגון בעולם – שעליו מוטלות משימות רבות ומגוונות כמו השב"כ. אמנם המאבק בטרור זוכה לתהודה ותשומת הלב המרכזית, אבל ישנם עוד היבטים רבים מאתגרים מאד וחשובים בשולחן העבודה שלכם. הראשון הוא המאבק בטרור האזרחי – ובראשו – האלימות והפשיעה בחברה הערבית. זוהי ממש מחלה ממארת. מדובר בארגוני פשיעה המתנהלים כארגוני טרור לכל דבר. המדינה לא קיימת בשבילם, והם חותרים תחתיה, במיוחד בשלטון המקומי. אם לא נקדים תרופה למכה, נמצא את כל החברה הישראלית בעתיד הלא רחוק כשהיא מאויימת וִירֵאָה מפניהם. רק אתמול פגשנו כאן – באולם הזה – עשרות נשים שכולות מהחברה הערבית, שאיבדו את יקיריהן לטרור האזרחי הזה. במפגש שהיה קורע לב שמענו על מאה ושלושה אזרחים ישראלים שנרצחו בחברה הישראלית רק בינואר. מספר מחריד וחסר תקדים. בלתי מתקבל על הדעת. אני חושב שחלק מהפתרונות נמצאים כאן באולם הזה.

ההיבט השני, הוא השמירה על מה שמכונה בחוק השב"כ: "סדרי המשטר הדמוקרטי". המארג הדמוקרטי בישראל היה מאז ומעולם עדין ביותר. לשירות הביטחון הכללי יש תפקיד מפתח בשמירה על כך שכללי המשחק הדמוקרטי ומוסדות המדינה יישמרו ללא רבב. התפקיד הזה לא חדש עבורכם – בשב"כ, מאז ומעולם, ובוודאי בתקופה הנוכחית המאתגרת. יש לתפקידכם שורשים היסטוריים וחוקיים מבוססים ומנומקים, שמחייבים – הגנה על המוסדות הדמוקרטיים, הגנה על נבחרי הציבור, הבטחת חופש הביטוי וכלל חירויות האדם והאזרח במדינה יהודית ודמוקרטית כשלנו. יש לעשות הכל כדי שלא להעמיק את הקרע הנורא בעם. אני מזהה עלייה משמעותית בשיח האלים בציבוריות הישראלית, מאז הפסקת השיחות בבית הנשיא, וחושש שהאלימות תדרדר ותהפוך לפיזית ודם יישפך. בהזדמנות זו, אני מבקש להודות באופן אישי ומיוחד, בשם מיכל ובשמי, ואני בטוח שגם בשם ראש הממשלה ורעייתו, לאגף האבטחה וליחידה לאבטחת אישים, על המסירות, המקצוענות והרגישות הרבה – 24/7.

האתגר השלישי בא לידי ביטוי באירועי הימים האחרונים. בשבוע שעבר הטרור האכזרי גבה מאיתנו קורבנות יקרים. בנים יקרים, אזרחים יקרים. עולמות חרבו, משפחות התרסקו. פגשתי את ארבע המשפחות האבלות היקרות ביום שישי: משפחות מורדוף, אנטמן, פיירמן ומסעוד; וביקשתי לנחם אותן באבלן, בשם העם כולו. פגשתי שם תהומות של כאב, ופסגות של עוצמה, נחישות ואמונה. זוהי שעתם הקשה של אחינו ואחיותינו ביהודה, בנימין ושומרון, ואני מבקש לחזקם בעת הזאת.

למרבה הזעזוע, נוכחנו לראות כי ישנם אזרחים ישראלים, אשר מצאו באירועים הקשים והכואבים הללו סיבה או נימוק מעוות להתפרעויות אלימות, אכזריות ומשולחות רסן, כלפי תושבים פלסטינים תמימים וחפים מפשע. אני מגנה את האלימות הזאת בכל תוקף. המעשים האלה אינם חוקיים ואינם מוסריים. הם פסולים מכל וכל, הם מכרסמים את יסודותינו, ושומטים את הקרקע תחת כולנו.

אנחנו בנקודה קריטית שמצריכה אחריות מצד כולם: אחריות מצד קובעי המדיניות ומקבלי ההחלטות, אחריות מצד ההנהגה האזרחית והקהילתית, ואחריות מצד הדרג הביצועי בשטח. הפתרונות של סוגייה זו, קשורים כמובן לאכיפה נחרצת, ולהפעלה משמעותית של מערכות החינוך והרווחה, ומערכות נוספות בשטח; מה שמחייב מהלך משולב, נמרץ ונחוש. אני מגבה ומחזק את אמירותיכם הנוקבות בנושא מכובדי ראש הממשלה ומכובדי ראש השב"כ – בהודעתך המשותפת יחד עם הרמטכ"ל והמפכ"ל. אני מבקש להזכיר לכולם – ולנבחרי הציבור בראש ובראשונה לנהוג בכבוד ובהוגנות במי שפועלים יום ולילה – שעה-שעה – לא פעם על חשבון הבית והמשפחה, באומץ, במסירות ובנחישות, במלאכת ההגנה על מדינת ישראל, אזרחיה ומתיישביה. ההשתלחות חסרת הרסן באנשי כוחות הביטחון ובמפקדיהם, אינה יכולה לעבור לסדר היום ועלינו – על כולנו לגנות אותה בתוקף.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    שום גינוי על המרי שאהוד ברק מסית ממש נשיא השמאל